Teksty na stronę firmową

teksty na stronę firmową
Każdy dziś już wie, że strona internetowa firmy jest jej wizytówką. Dobra wizytówka jest wydrukowana na papierze o wysokiej jakości, schludnie przycięta, dobrze rozplanowana. Nie zawiera za wiele treści, więc trudno byłoby w tej kwestii coś zepsuć. Inaczej jest w przypadku strony firmowej. Na niej treści są, być powinny i nie ma co się łudzić, że mają prawo być jako takie.

Oczywiście najważniejszy jest wygląd strony firmowej, szata graficzna, bo liczy się pierwsze wrażenie. Niejednokrotnie zdarza się tak, że potencjalny klient po prostu ze strony ucieka w ciągu kilku sekund oceniwszy wygląd strony negatywnie. Nie będzie miał okazji nawet przeczytać, co mamy mu do zaoferowania. Jeśli natomiast jesteśmy spokojni w kwestii wyglądu, powinniśmy także zadbać o zawartość merytoryczną.

Przygotowując teksty na stronę firmową, należy przyjąć pewne założenia. Strona firmowa powinna dostarczyć potencjalnemu klientowi na tyle dużo informacji, by mógł swobodnie podjąć decyzję, czy chce skorzystać z naszych usług. A zatem niech nie przytłoczy go na dzień dobry ogrom treści. Strona powinna mieć taką budowę, by ten ogrom na niej zmieścić, ale w taki sposób, by klient nie musiał się przez niego przedzierać. Ale gdyby chciał, niech ma do niego dostęp. Nie może to być dżungla, po której trzeba się przedzierać z naostrzoną maczetą. Powinien to być przestronny park z pięknymi alejkami, przy których stoją ławki, gotowe ugościć zaczytanego przechodnia.

Teksty na stronę firmową muszą być wysokiej jakości. Dziesięciu klientów nie zwróci uwagi na źle rozlokowane przecinki i karkołomne konstrukcje zdaniowe, ale jedenasty zwróci. Źle przygotowane teksty powodują, że zarówno strona oceniana jest jako nieprofesjonalna, jak i jej właściciel. W tę kwestię warto więc zainwestować, ponieważ jest to element naszego wizerunku na rynku.

Kiedy już zrozumiemy, jak bardzo ważne dla naszej firmy są poprawne teksty na stronie, musimy także zastanowić się nad ich zawartością. Nie mogą być nafaszerowane pustymi słowami, które mają za zadanie nadmuchać epitety, do których są przyczepione. Dlaczego? Bo puste słowa są… puste.
“Nasza firma jest najbardziej profesjonalna na rynku.”
“Nasi specjaliści są najlepsi.”
“Przykładamy ogromną wagę do…”
“Używamy najnowocześniejszych maszyn z najlepszymi podzespołami.”
“Niezwykle bardzo zależy nam na zadowoleniu klienta.”
“Dostarczymy ci towar najwyższej jakości.”

Udowodnij… Zobaczymy… Oczywiście…
Nie ma sensu obiecywać gruszek na wierzbie. To nie działa. Istotne są konkrety i to, jakie wrażenie zrobimy na potencjalnym kliencie. Wszystko ma świadczyć o tym, że jesteśmy profesjonalistami.

Reasumując, dla wizerunku firmy ważny jest wygląd strony. Musi nadążać za współczesnymi trendami. Nie może pachnieć rokiem 2000. Powinna być wykonana profesjonalnie, wyglądać przejrzyście, schludnie i zwracać uwagę. Teksty na stronie powinny być rzetelne, konkretne i poprawne.

Written by Elżbieta Haque

Elżbieta Haque

Elżbieta Haque – kobieta diabłem podszyta, sarkastyczna jędza o czarnym sercu. To wersja oficjalna. Nieoficjalnie ryczy na komediach romantycznych. W obydwu wersjach pasjonatka życiowych absurdów. Żyje, kocha, wychowuje, pisze, słucha, obserwuje. Ateistka i feministka. Buntowniczka, zwolenniczka krytycznego myślenia, pasjonatka dyskusji.