Jak wybrać copywritera?

copyriter


Dobry copywriter

     Dobry copywriter to bezsprzecznie ktoś, kto doskonale posługuje się językiem polskim. Copywriter ma swobodę formułowania myśli, a jednocześnie jego komunikaty są zrozumiałe dla odbiorcy. Aby komunikat był czytelny, musi być dostosowany do czytającego. Wybranie odpowiedniej formy przekazu również leży w gestii copywritera.

     Aby być skutecznym, musi znać zasady marketingu, sztuki perswazji. Dobry copywriter wie, jak zwrócić czyjąś uwagę np. na tekst i taką uwagę podtrzymać, wzbudzić zainteresowanie. Potrafi także wywołać u czytającego oczekiwaną reakcję, działanie.


Czego klient oczekuje od copywritera?

     Klienci z różnych branż potrzebują copywriterów do tworzenia ofert handlowych, treści na strony www, do mailingu, artykułów tematycznych nawiązujących do branży klienta.

     W dobie ogromnej konkurencji na rynku trudno jest przyciągnąć uwagę klienta. Zwykła informacja “jestem” nie wystarcza. Dlatego wszyscy ci, którzy walczą o swoje miejsce na rynku, oczekują od copywritera, że pomoże wyróżnić się, zatrzymać uwagę przechodnia, przekonać go, zapewnić o kompetencji, fachowości, profesjonalizmie.


Czy każdy copywriter to dobry copywriter?

     Nie każdy, kto nazywa siebie copywriterem wart jest Twojej uwagi. Oczywiście, jak w każdej branży, są lepsi i gorsi. Jest to rzecz naturalna. Trudno, by wszyscy mieli identyczne pomysły, osiągnięcia i dorobek na takim samym poziomie. Ponadto różne są gusta i oczekiwania klientów, dlatego wielu z nas ma co robić. Kolejną oczywistością jest to, że jedni z nas są lepsi w jednej dziedzinie, inni w drugiej, jeszcze inni mają obydwie w małym palcu. I to też jest OK.

     Na tych, którzy chcą skorzystać z usług copywritera, czyhają jednak pewne pułapki. Tymi pułapkami są copywriterzy, którzy nie powinni określać się tym mianem, ale oferują swoje usługi i często również nie narzekają na brak zleceń. Najczęściej po prostu wygrywają ceną, której nie byłby w stanie zaproponować człowiek poważnie traktujący klienta i swoją pracę.

     I znów – nie ma nic złego w tym, że na rynku obowiązują różne ceny. A jednak… wszyscy znamy pojęcie psucia rynku. Jak się nad tym głębiej zastanowić, to człowiek ma prawo pracować nawet i za darmo, jeśli sobie życzy i nikomu nic do tego. Fart klienta, że zdołał znaleźć ofertę za półdarmo, za grosze, lub że zapłacił tyle, co nic. Tylko kto lubi wydawać choćby i złotówkę na bezużyteczny guzik z pętelką? Któż chciałby płacić za to, żeby otrzymać w zamian coś, co będzie działać na jego niekorzyść? Który przedsiębiorca chciałby świadomie kupić na swoją stronę teksty, które będą odstraszać jego potencjalnych klientów? I to jest sedno tej pułapki. Klient często nie zdaje sobie sprawy, że zapłacił wprawdzie najniższą możliwą cenę, ale o jakości tego, co kupił, może zapomnieć.


Jak nie wpaść w pułapkę czyli jak wybrać copywritera.

     Zwróć uwagę na to, czy osoba oferująca swoje usługi pisze poprawnie. To podstawa, z którą jednak, choć trudno w to uwierzyć, nie każdy copywriter jest za pan brat.

Written by Elżbieta Haque

Elżbieta Haque

Elżbieta Haque – kobieta diabłem podszyta, sarkastyczna jędza o czarnym sercu. To wersja oficjalna. Nieoficjalnie ryczy na komediach romantycznych. W obydwu wersjach pasjonatka życiowych absurdów. Żyje, kocha, wychowuje, pisze, słucha, obserwuje. Ateistka i feministka. Buntowniczka, zwolenniczka krytycznego myślenia, pasjonatka dyskusji.

Pages 1 2